Elektronická výměna dat
EDI – web
EDI - web zajišťuje efektivní výměnu elektronických dat mezi našimi informačními systémy a systémy zákazníka. Pro tuto komunikaci má klient možnost volit mezi standardem EDI, popř. komunikací pomocí webových služeb. Komunikace je plně využitelná pro výměnu elektronických dat pro objednávky, faktury, informace o zpracování objednávky, synchronizaci dat a dalších úkonů.
Vývojový tým C.S.CARGO je v tomto ohledu velmi flexibilní a standardy komunikace přizpůsobuje zákazníkům na míru.
Podrobný popis systému EDI - web
EDI interface
- EDI komunikace je elektronická výměna dokumentů podle daných norem a pravidel mezi dvěma EDI servery (každá strana má server a integrační EDI manager, které zajišťují transformaci a přenosy dat).
- Využívá několik typů komunikačních protokolů (např. OFTP, OFTP2), které zajišťují přenos data kontrolu jejich kompletnosti.
- Ke komunikaci lze využít vytáčené spojení (ISDN linka), VPN TCP linku nebo i veřejný internet.
- Vyměňované informace jsou v textové podobě a jsou definovány různými standardy, např. VDA, EDIFACT, IDOC.
- EDI formáty dat jsou díky používaným standardům o něco méně flexibilní, ale hojně se používají hlavně v automobilovém průmyslu.
EDI interface je vhodný pro přenos informací typu:
- avíza příjmu (ASN)
- příjemky na sklad
- požadavky na expedici
- vyexpedované zboží
- aktuální skladové zásoby
- synchronizace master dat (materiálové karty, dodavatelé/odběratelé)
- evidence prázdných obalů
- přebalování
- blokování materiálů
- konsignační sklad
- fakturační podklady
Webové služby
- Webové služby slouží k elektronické komunikaci pomocí SOAP protokolu.
- Přenášená data jsou v XML formátu.
- Komunikace probíhá přes veřejný internet, ale může být zabezpečená proti odposlechu pomocí SSL protokolu.
- Formát dat je v podstatě jakkoli variabilní a na vstupu i výstupu je definován pro každou službu speciálním popisným souborem (WSDL).
- Webové služby mohou běžet jak na straně zákazníka, tak na straně C.S.CARGO, případně na obou stranách.
Webové služby jsou vhodné pro přenos informací typu:
v oblasti dopravy:
- objednávky přeprav
- potvrzování zakázek
- stavy přeprav
- odběratelské faktury
v oblasti logistiky:
- avíza příjmu (ASN)
- příjemky na sklad
- požadavky na expedici
- vyexpedované zboží
- aktuální skladové zásoby
- synchronizace master dat (materiálové karty, dodavatelé/odběratelé)
- evidence prázdných obalů
- přebalování
- blokování materiálů
- konsignační sklad
- fakturační podklady
Webový portál
-
Komunikace probíhá pomocí formulářů nebo souborů zveřejněných na internetových stránkách.
-
Umožňuje náhled dat přímo ve webové prezentaci. Zobrazit si můžete například aktuální stav skladu pro konkrétního zákazníka nebo objednávky přeprav.
-
Zákazník vidí aktuální stav v daném okamžiku i bez speciálního softwaru. Stačí prohlížeč webových stránek na počítači, notebooku, tabletu či mobilu s připojením na internet.
-
Webový portál EDI - web umožňuje přímé objednávání přeprav nebo objednávání expedice konkrétních palet ze skladu přes webové stránky. Následně můžete na webu sledovat stav objednávky.
-
Webový portál je zabezpečený pomocí autorizace a SSL zabezpečení (přihlášení ke svému účtu pomocí jména a hesla).
-
Z webového portálu můžete importovat a exportovat soubory v domluveném formátu (například TXT, CSV, XML apod.).
Webový portál je vhodný pro přenos informací typu:
v oblasti doprava:
- objednávky přeprav
- potvrzování zakázek
- stavy přeprav
- odběratelské faktury
v oblasti logistiky:
- skladové zásoby
- požadavky na expedici
- požadavky na blokování materiálů
- fakturační podklady
Kromě vyjmenovaných IT řešení lze data exportovat i pomocí FTP nebo e-mailu.
Unikátní informační systém LODiS
- LODiS integruje informace o jednotlivých přepravách a skladových položkách v rámci celé skupiny C.S.CARGO.
- LODiS komunikuje s ostatními interními i externími systémy a GPS lokalizátory vozů.
- LODiS je napojen na EDI - web. Pomocí této služby lze exportovat veškerá data do IT systémů klientů. Formát dat upravíme na míru požadavkům zákazníka.
Systém řízení dopravy
C.S.CARGO využívá pro řízení zákaznických objednávek vlastní informační systém LODiS, který integruje informace o jednotlivých přepravách a on-line systém sledování vozidel. LODiS poskytuje zákaznicky orientované statistické výstupy a je nástrojem pro spolehlivé řízení vozidel a objednávek.
Řidiči obdrží před jízdou od dispečera veškeré informace včetně podrobné trasy, kterou mají realizovat. Využíváme monitoring jednotlivých přeprav prostřednictvím souboru alarmů, které upozorňují například na sjetí z trasy, nedodání dodávky včas nebo otevření nákladového prostoru během přepravy.
Systémy řízení skladů (Warehouse Management System - WMS)
Pro řízení logistiky v C.S.CARGO využíváme vlastní informační systém LODiS zahrnující know how letité praxe a neustálého vývoje. Systém pokrývá komplexní škálu logistického řetězce od skladování vstupních výrobních materiálů, (JIT) dodávek do výroby, přes skladování hotových výrobků až po distribuci k finálnímu zákazníkovi. Kromě základní funkcionality nezbytné ke standardnímu provozu je možné dodatečně přizpůsobit vlastnosti systému požadavkům konkrétního zákazníka, tuto flexibilitu a variabilitu systému zajišťuje vlastní vývojový tým.
Klientské prostředí informačního systému je úzce spjato s používáním on-line radiofrekvenčních, případně GSM, terminálů, jejichž logický běh je opět řízen vlastní aplikací typu klient-server. Klientem je standardní program Telnet, díky němuž je rozšíření aplikace v podstatě nezávislé na typu terminálu a operačním systému. Pro komunikaci se zákazníky se stále častěji využívá elektronická forma komunikace v podobě využití EDI nebo WEB rozhraní.
Online sledování zásilek
Vozová flotila C.S.CARGO je vybavená monitorovacím zařízením, které zabezpečuje informace o poloze vozidla v režimu 24/7. GPS sledování vozů také slouží k optimalizaci výkonu vozidla, a tedy i k zajištění efektivní zákaznické služby. Díky tomu jsme schopni informovat obchodní partnery o aktuálním stavu vozidla a současně s předstihem reagovat na nepředvídatelné události a změny v provozu na pozemních komunikacích. Službu sledování zásilek nabízíme i našim zákazníkům. Samozřejmostí je pro nás vysoký standard ochrany informací, proto je pro přihlášení do systému vždy nutné jedinečné číslo obchodního partnera a přístupové heslo.